0

همایش کاربرد استاندارد‌های بین المللی،شناسایی،کدینگ، ردیابی کالا و خدمات در سطح ملی و سازمانی

[tm_heading tag=”h5″ custom_google_font=”” font_weight=”600″ text=”همایش کاربرد استاندارد‌های بین المللی،شناسایی،کدینگ ، ردیابی کالا و خدمات در سطح ملی و سازمانی” line_height=”1.4″][tm_spacer size=”lg:25″]

در راستای سیاست‌های حمایتی مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران از استانها و شهرستانها،همایش همایش کاربرد استاندارد‌های بین المللی،شناسایی،کدینگ ، ردیابی کالا و خدمات در سطح ملی و سازمانی با همکاری نمایندگی خوزستان این مرکز “شرکت فناوری اطلاعات طرح نگار” در سالن همایش مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی شماره 4 اهواز (اهواز – بعد از میدان چهار اسب ابتدای جاده ماهشهر) برگزار می‌شود، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 02188954605 الی 14 و داخلی 230 تماس حاصل فرمایند .

[tm_spacer size=”lg:25″]

نخستین همایش کاربرد استانداردهای بین‌المللی شناسایی، کدینگ، ردیابی کالا و خدمات در سطح ملی و سازمانی در اهواز برگزار گردید.

مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، مؤسسه‌ای غیرتجاری و غیرانتفاعی است که به‌منظور «کمک به تحقیق و پیشرفت امور بازرگانی و صنایع کشور و ایجاد امکانات علمی جهت شماره‌گذاری تولیدات صنعتی، کالاهای تجارتی و خدمات عمومی» توسط مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی (تابع وزارت صنعت، معدن و تجارت) تأسیس گردیده است.

چهارم تیرماه 98،  برای نخستین بار « همایش کاربرد استانداردهای بین‌المللی شناسایی، کدینگ، ردیابی کالا و خدمات در سطح ملی و سازمانی » با حضور مدیران بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی و دستگاه‌های اجرایی در شهر اهواز، توسط نمایندگی استان خوزستان و با همکاری مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران در سالن همایش مرکز خدمات فناوری و کسب‌وکار شهرک صنعتی شماره 4 اهواز برگزار شد.

محمدی مدیر نمایندگی استان خوزستان (کد0027) و دبیر این همایش، در ابتدا به ایراد سخنرانی و ذکر دلایل و ضرورت‌های برگزاری این همایش پرداخت: یکی از نیازهای مبرم تولیدکنندگان و صنایع اهواز در زمان تحریم آگاهی از اعضا فعال در زنجیره تأمین است که مرکز با داشتن بانک اطلاعات قوی تأمین‌کنندگان می‌تواند در این زمینه کمک‌رسان باشد.

محمدی در ادامه از دیگر دلایل برگزاری همایش را اعلام نیاز دستگاه‌های اجرایی، تولیدکنندگان و واردکنندگان به کدگذاری کالا و خدمات خود جهت استفاده بهینه از دارایی‌هایشان ذکر کرد.

در ادامه همایش آقای حسینی از کارشناسان مرکز به معرفی تاریخچه مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، معرفی استاندارهای GS1 و کاربرد این استانداردها در صنایع مختلف به‌خصوص صنعت نفت و پتروشیمی پرداخت.

همچنین آقای صادقی نژاد از کارشناسان مرکز به معرفی ایران کد، ساختار طبقه‌بندی کالا و نرم‌افزار کدینگ سازمانی  و کاربرد آن در سازمان‌های دولتی و خصوصی پرداخت.

در انتهای جلسه پرسش و پاسخی با حضور کارشناسان مرکز  برگزار شد. در این بخش سؤالاتی در رابطه با کدینگ سازمانی، امکان جستجوی اسامی تأمین‌کنندگان در سایت ایران کد مطرح گردید.

[tm_spacer size=”lg:25″]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.