بارکد چه خدمات و سرویس‌هایی به شما ارائه می‌کند؟

ما در GS1 ایران،  طیف  وسیعی  از  خدمات  را  برای  کمک  به  شما در اجرای استانداردها در کسب‌وکار، اعمال آن‌ها در فرآیندهای تجاری مختلف و همچنین برآورده شدن الزامات شرکای تجاری ارائه می‌دهیم.

سازمان جهانی GS1 با استفاده از استاندارد‌های خود، را‌هکار‌ها و خدماتی در حوزه‌های مختلف مانند خرده‌فروشی، بهداشت و درمان، حمل‌ونقل و لجستیک، خدمات غذایی، صنعت مالی، بانکداری، پوشاک و غیره کرد‌ه‌است که در این قسمت ارائه شده‌است.

استانداردهای GS1 با ایجاد و به اشتراک‌گذاری داده‌های قابل ‌اعتماد در زنجیره‌تامین زمینه شناسایی، انتقال، ذخیره سازی اطلاعات و استفاده صحیح از اقلام و مکان‌ها را فراهم می‌نماید.  هنگامی‌که این اطلاعات قابل‌اعتماد توسط افرادی مانند خرده‌فروشان، ارائه‌دهندگان  مراقبت‌های  بهداشتی و شرکای آن‌ها استفاده می‌شود، نتیجه این است که اطلاعات با کیفیت  بهتری  در  صنایع  مختلف  منتقل شده و مصرف‌کنندگان با اعتماد بیشتری از اقلام و محصولات استفاده می‌نمایند.

خدمات ما با شناسایی اولیه و صدور بارکد شروع می‌شود. مدیریت پیش‌شماره یکتای جهانی شرکت‌های ایرانی، کمک به کدگذاری کالاهای تجاری و محموله‌های آنها و  تخصیص  بارکد،  کمک به  شناسه‌دار کردن  مکان‌های  فیزیکی  و  موقعیت‌های  مؤثر  در  زنجیره تأمین  ( مانند تولیدی،  مرکز پخش، خرده‌ فروشی، استعلام مشخصات بارکدها و صاحبان کسب‌وکار در سایت بین‌المللی  Gepir، آموزش و مشاوره  درباره  نحوه  پیاده‌سازی  سیستم‌های  کدینگ و راه‌حل‌های بهبود فرایندهای زنجیره تأمین،  عرضه کالاها و خدمات از خمله خدماتی است که به تفصیل آن‌ها را شرح می‌دهیم.

GS1 مجموعه‌ای از خدمات و ابزارهای مختلف را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا استفاده از استانداردها و قوانین را برای تجارت شما آسان‌تر و  تأثیرگذارتر  از  قبل نماید.  خواه شما یک شرکت کوچک هستید که اولین محصول  خود  را تولید می‌کند،  یک SME  در حال رشد  و یا یک  شرکت چند ملیتی بزرگ هستید، خدمات GS1 به شما کمک کند تا با اجرای فرایندهای مدیریت زنجیره‌‌تأمین پیشتاز کسب‌وکار خود باشید.

خدمات بارکد در استفاده و اجرای موفقیت‌آمیز استانداردهای GS1

صدور انواع بارکد

GS1  ایران مسئولیت صدور انواع بارکدهای بین‌المللی را بر عهده دارد.

ایجاد کاتالوگ به زبان فارسی و انگلیسی

پس از عضویت و اخذ بارکد یک کاتالوگ دوزبانه برای محصول شما تولید شده و در سایت پر بازدیدportal.gs1-ir.org  قابل مشاهده خواهد بود.

صحه سنجی بارکد

در این سرویس بارکد محصولات شما از منظر کیفیت بارکد و نوع چاپ از طریق “سرویص تصدیق بارکد” بررسی می‌شود.

 

دریافت کد موقعیت مکانی (GLN)

یکی از اصلی‌ترین استاندارد‌های GS1، استاندارد شناسایی (Identification) است. با استفاده از این استاندارد تمامی موجودیت‌های زنجیره‌تامین به‌صورت منحصربه‌فرد و یکتا در سرتاسر زنجیره‌تامین شناسایی می‌شود. با استفاده از این کلید شناسایی شرکای تجاری می‌توانند به اطلاعاتی همچون آدرس شرکت، کد اقتصادی، شماره ثبت، کد پستی، شماره‌حساب بانکی و غیره در بانک اطلاعاتی مشترک، دسترسی پیدا کنند.

استعلام بارکد

با استفاده از این سرویس مشترکین و مصرف‌کنندگان کالا و خدمات می‌توانند از صاحب برند و مشخصات کالا اطمینان خاطر حاصل کنند. استعلام بارکدهای بین‌المللی از طریق سامانه بین‌المللی GEPIR صورت می‌پذیرد.

سامانه تایید اصالت کالا

مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (GS1 ایران با توجه به استانداردهای ردیابی GS1، اقدام به طراحی و توسعه سامانه تایید اصالت و ردیابی سریالی محصولات نموده است. در این سامانه با صدور کد بین المللی GS1 برای کلیه کالاهای تامین کنندگان و تخصیص کد سریالی به آن، قابلیت ردیابی کلیه محصولات از نقطه تولید تا نقطه مصرف ایجاد می‌شود.

خدمات مشاوره‌

در GS1 ایران ما معتقدیم که اجرای صحیح استانداردهای ما منجر به مزیت تجاری قابل توجهی می شود. این که آیا از طریق افزایش فروش وقتی اطلاعات دقیق مربوط به محصول با GTIN بی نظیر شما با شرکای تجاری به اشتراک گذاشته می شود و یا از طریق راندمان هزینه بر اساس مدیریت بهتر موجودی موجود در زنجیره های تأمین ، به اشتراک گذاشته می شود.

سامانه کدینگ سازمانی

منظور از کدینگ، فرایندی است که در طی آن شناسایی، طبقه‌بندی و کدگذاری اقلام سازمانی اتفاق می‌افتد. اقلام سازمان می‌تواند اقلام تأمین و یا اموال آن اعم از ماشین‌آلات، تجهیزات، مواد اولیه، قطعات یدکی و ابزارآلات معرفی شود. در مرحله شناسایی این اقلام ضمن گردآوری اطلاعات مرتبط، یک کاتالوگ طبق نیاز سازمان ایجادشده و سپس برای بازبینی صحت اطلاعات به این اطلاعات یک کد یکتا تخصیص داده می‌شود.

سرویس تصویرسازی قفسه دیجیتال

در این سرویس با راهکارهای استانداردسازی تصاویر برای فروش در نلفن‌های هوشمند و نمایشگرهایی با صفحات کوچک، آشنا می‌شویم. تصویر محصول باید به گونه‌ای باشد که مخاطب بتواند از طریق تلفن همراه خود آن را درک کند، مشتریان احتمالاً هنگام تصمیم گیری در مورد خرید یا انتخاب صحیح محصول از نتایج جستجو ، از این سرویس استفاده می کنند.