0

تایید هویت محصولات اصلی و تشخیص آن‌ها از محصولات تقلبی

محصولات تقلبی تهدیدی برای ایمنی مصرف‌کنندگان به حساب‌ می‌آیند. افزایش روزافزون فعالیت‌های تقلبی در تمام بخش‌های صنعت چالش بزرگی را برای صنعت و دولت‌ها در سراسر جهان به همراه دارد. بازارهای آنلاین امروزی، جایی که سیستم‌‌های تجارت الکترونیکی تجارت را بین خریداران و فروشندگان بدون استفاده از لمس کالای فیزیکی تسهیل نموده‌اند و خریداران فقط می‌توانند محصول را  پس از خرید و تحویل آن به منزل خود ببینند، امکان جعل برای افراد سودجو فراهم شده‌است.

جعل جنایتی بدون قربانی نیست و می‌تواند عواقب ناگواری برای شهروندان و صنعت‌گران به همراه داشته‌باشد.

یکی از دلایل اصلی رشد موفقیت‌آمیز جعل ، عدم توانایی سیستم‌های زنجیره تأمین فعلی برای مقابله مؤثر با این‌گونه فعالیت‌ها است. پاسخ در قابلیت دید بیشتر ، قابلیت ردیابی و شفافیت در بین زنجیره‌های عرضه از مواد اولیه تا نقطه فروش/استفاده نهفته است. GS1 و استانداردهای تعاملی آن از صنعت و سازمان‌های دولتی پشتیبانی می‌کند تا راهکارهای موثری برای مقابله با این مشکل به وجود آورد.

استانداردهای GS1 لایه‌های بنیادی مورد نیاز را برای دستیابی سازمان‌ها به اطلاعات دقیق محصولات در هر لحظه از مراحل تولید و ارسال کالا فراهم می‌کند. این امر به بهبود همکاری، ردیابی، شفافیت، امنیت و دید در زنجیره تأمین کمک می‌کند.

تشخیص کالای اصلی از کالای fake

اصالت کالا

قابلیت ردیابی و مشاهده در زنجیره تأمین، تأیید صحت و اعتبار محصولات را امکان‌گذیر می‌سازد.

استاندارد جهانی قابلیت ردیابی (GS1 (GTS تشریح می‌کند که چگونه صنایع باید ردیابی کامل (محصولات و ردیابی) کلیه محصولات از مواد اولیه گرفته تا محصولات نهایی و حرکت آن‌ها را در طول زنجیره تأمین حفظ کنند. ضبط و به اشتراک‌گذاری داده‌های رویداد در زمان واقعی نقش مهمی در کمک به امنیت زنجیره‌های تأمین و  کاهش  خطر  نفوذ محصولات تقلبی در هنگام عبور کالا دارد.

استانداردهای جهانی GS1 برای شناسایی محصولات، مکان‌ها و ارتباط داده‌های مرتبط با یکدیگر  می‌تواند زمینه‌ساز پروتکل‌های ضد جعل و راهبردهای محافظت از برند یک شرکت را فراهم نماید.  به‌طور خاص ،   استانداردهای GS1 امکان شناسایی شیء منحصربه‌فرد در سطح جهان را در رابطه با چندین سیستم و ابزار تأیید اعتبار مورداستفاده   قرار می‌دهد. در صورت شناسایی ، محصولات می‌توانند به‌راحتی از طریق پایگاه داده در هر نقطه از زنجیره تأمین به‌صورت آنلاین بررسی و تأیید شوند. هنگامی‌که شماره‌های شناسایی با محتوای پایگاه داده مطابقت دارند ، محصول خاص می‌تواند معتبر تلقی شود.

صاحبان برند می‌توانند به مصرف‌کنندگان ، گمرک‌ها و سایر مقامات ناظر بر بازار ، دسترسی به اطلاعات از پایگاه داده آنلاین را ارائه دهند ، که می‌تواند به آن‌ها در شناسایی دقیق اشیاء و سپس مسیر جستجوی تأیید اعتبار خود  برای اهداف احراز هویت بیشتر به منابع معتبر کمک کند.

محس افضلی

 جهت بررسی اصالت کالای موردنظر خود با استفاده از  بارکد (GTIN) درج‌شده در پشت کالا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.