0

تایید و اصالت کالا چیست

[tm_heading tag=”h1″ custom_google_font=”” font_weight=”600″ text=”تایید و اصالت کالا” line_height=”1.4″][tm_spacer size=”lg:25″]
[tm_spacer size=”lg:10″]

منظور از تایید و اصالت کالا چیست؟ برای اینکه با تایید و اصالت کالا آشنا شوید ابتدا متن زیر را با دقت مشاهده کنید.

کالای تقلبی

افزایش تقلب، جعل و کپی برداری از محصولات، دغدغه ای است که اکثر سازمان‌ها، نهادها و مصرف کنندگان با آن روبه رو هستند. از یک طرف صاحبان برند کالا به دنبال راهی برای جلوگیری از جعل و اثبات اصالت کالاهای خود هستند و از طرفی دیگر مصرف کنندگان این کالاها به دنبال پیدا کردن و استفاده از کالای با اصالت هستند. جعل و تقلب در برخی موارد چنان پیشرفته است که شرکت های تولید کننده برای تشخیص اصالت محصول خودشان باید آزمایش های گوناگونی را انجام دهند. علیرغم تلاش های بسیاری که برای مبارزه با کالاهای جعلی و تقلبی صورت گرفته است، همچنان محصولات خطرناکی در بازارها توزیع و مصرف می شوند استفاده از کالاهای جعلی و تقلبی می تواند آسیبهای بزرگ و حتی جبران ناپذیری به مصرف کنندگان نهایی کالا وارد کند. استفاده از استانداردهای GS1 راهکاری برای جلوگیری از ورود کالاهای تقلبی و جعلی به زنجیره تامین و تایید اصالت کالاهای تولید کنندگان است.

مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (GS1 ایران با توجه به استانداردهای ردیابی GS1، اقدام به طراحی و توسعه سامانه تایید اصالت و ردیابی سریالی محصولات نموده است. در این سامانه با صدور کد بین المللی GS1 برای کلیه کالاهای تامین کنندگان و تخصیص کد سریالی به آن، قابلیت ردیابی کلیه محصولات از نقطه تولید تا نقطه مصرف ایجاد می‌شود.

[tm_spacer size=”lg:10″]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.