هرآنچه که لازم است درباره GEPIR بدانیم!

شرکت‌های عضو سیستم GS1‌ می‌توانند از شماره‌‌های یکتای بین‌المللی برای شناسایی محصولات، مکان‌های فیزیکی، اموال یا مرسوله‌های خود در سرتاسر جهان استفاده کنند و از این طریق، زبان مشترکی بین طرفین تجاری ایجاد می‌شود که فعالیت‌های آن‌ها را شفاف و بی‌ابهام می‌کند. اما در صورت مواجهه با یک نماد حاوی شناسه ۱۳رقمی محصول، یا مشاهده یک بارنامه که کدمیله‌ای حاوی SSCC روی آن درج شده است، چگونه می‌توانیم اطلاعات مربوط به شرکت تخصیص‌دهنده این شماره‌های شناسایی را به دست آوریم؟

«پایگاه الکترونیکی ثبت جهانی اطلاعات طرفین تجاری» که به‌اختصار GEPIR نامیده‌ می‌شود، سرویسی بر بستر اینترنت است که از طریق آن می‌توان به اطلاعات تماس بیش از یک میلیون شرکت‌ عضو GS1 در ۱۱۲ کشور جهان دسترسی پیدا کرد. تنها کافی است شناسه GTIN‌ محصول، شناسه GLN مکان یا شناسه SSCC مرسوله را در سامانه GEPIR جستجو کنید تا به اطلاعات مالک یا تخصیص‌دهنده آن شماره شناسایی دسترسی پیدا کنید. سامانه اینترنتی GEPIR از طریق آدرس زیر در اختیار شماست:

https://gepir.gs1.org


اما GEPIR چگونه کار می‌کند؟

کدام گروه‌ها از GEPIR استفاده می‌کند؟

    مصرف‌کنندگان و مشتریان نهایی که اطلاعات چاپ شده روی بسته‌بندی محصول برای آن‌ها کافی نیست و به دنبال اطلاعات بیشتری درباره محصول هستند.
مسئولان تأمین‌ موجودی سوپرمارکت‌ها که به دنبال اطلاعات تماس شرکت‌ها برای سفارش دادن و تهیه محصولات جدید هستند.
توسعه‌دهندگان اپلیکیشن که با تعیین مالک بارکدها، اطلاعات تماس آنها را به مخاطبان ارائه می‌دهند.