معرفی اعضای جدید هیات مدیره مرکز

تهران؛ ۲۹/۰۹/۱۳۹۳ – مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی؛ طی حکمی از سوی آقای دکتر محمدرضا رضوی رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی آقایان بهزاد عمرانی به عنوان رییس هیات مدیره و مدیر عامل،‌ فواد افشین به عنوان نایب رییس و عضو غیرموظف و یعقوب آرایش به عنوان عضو موظف هیات مدیره شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، آقای دکتر محمدرضا رضوی در مراسم تودیع و معارفه اعضای قدیم و جدید هیات مدیره ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هیات مدیره سابق این مرکز افزود: در سال های اخیر تلاش ها و اقدامات زیادی برای ارایه خدمات دولت به صورت الکترونیک صورت گرفت که یکی از این اقدامات، فعالیت شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران بوده است. وی با بیان اینکه شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران نقش موثری در استانداردسازی کد کالا و خدمات کشور داشته و دارد گفت: باید در ساده سازی و روان سازی ابعاد مختلف تجارت الکترونیک اقدامات اساسی و مهمی صورت گیرد.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی با اشاره به رویکرد مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ساده‌سازی فرایندهای تجارت الکترونیک و سپردن بخش‌هایی از آن به بخش خصوصی اظهار داشت: هیات مدیره هرچه سریعتر نسبت به بررسی این موضوع و رفع دغدغه های اشاره شده از جمله مشخص کردن و تعیین تکلیف فعالیت های قابل واگذاری به بخش خصوصی و شناسایی اموال و دارایی‌های مرکز و همچنین با برقراری تعاملات فیمابین با وزارت اقتصاد و دارایی و وزارتخانه مقدمات اجرایی شدن این فرایندها  را  انجام دهد.

ایشان تصریح کرد پس از ادغام وزارت بازرگانی با وزارت صنایع  و معادن، می طلبد که با توجه به اهمیت و جایگاه و مسئولیت ها و خدمات مرکز و به منظور ارایه مطلوبتر این خدمات ارتباط با تمامی بخش های مرتبط وزارتخانه گسترش یابد.
وی همچنین  بیان کرد: هیات مدیره جدید با توجه به تاکید و دستور وزیر محترم ، تعامل و ارتباط خود را با موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و معاونت های مربوطه حفظ و تقویت کند.

ایشان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های مدیر عامل و اعضای هیات مدیره سابق، هیات مدیره جدید را معرفی و برای ایشان آرزوی موفقیت داشتند و تاکید کردند که مدیریت جدید بتواند از دانش و تجربه مدیران مجموعه و مدیریت قبلی در جهت تحقق اهداف و برنامه ها و مسئولیت های محوله استفاده مطلوب ببرند.

MR-GHOLAMZADEH

MR-EMRANI

MR-AFSHIN

MR-ARAYESH

در ادامه این جلسه آقای احمد غلامزاده رییس سابق شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران با اشاره به عملکردش در زمان تصدی مسئولیت در این مرکز گفت: ایجاد و پیشرفت حوزه های دانش محور نیازمند جذب نیروی انسانی است که اینجانب در این مرکز حدود ۶۰۰ شغل در طول مسئولیت خود ایجاد کردم.

همچنین اشاره داشتند که می شد از طریق افزایش سرمایه در شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران سهم دولت را کاهش داد و زمینه فعالیت بخش خصوصی  و ارایه خدمت از سوی مرکز را به شکل مناسبتری فراهم کرد و تاکید اعضا هیات مدیره بدین شکل بود، اما این نگاه کارشناسی مورد قبول واقع نشد در ادامه ایشان برای اعضای هیات مدیره جدید آرزوی موفقیت کردند.

آقای بهزاد عمرانی رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران نیز در این مراسم گفت: اعضای جدید هیات مدیره با این رویکرد که می خواهند تناقضات گذشته را روشن و مشخص کنند، فعالیتشان را آغاز خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مرکز بتواند در توسعه اقتصادی و تجاری کشور خوب ایفای نقش کند بایستی به فعالیتش ادامه دهد و آن بخشی از فعالیت ها که قابل واگذاری است هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، بنابراین ما در این جهت قدم برخواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد با نگاه کارشناسی دقیق مشکلات گذشته مرکز را بررسی کرده و حل و فصل نماییم.

در پایان لوح های تقدیر و تشکر هیات مدیره سابق اهدا و احکام هیات مدیره جدید قرائت و جلسه با ذکر صلوات بر محمد آل محمد(ع) خاتمه یافت.

منبع: روابط‌عمومی مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی