قانون ناتاشا موجب صرفه جویی در زندگی می شود

قانون جدید تا تابستان سال 2021 داشتن لیست کاملی از ترکیبات بر روی برچسب ها مواد غذایی از قبل بسته بندی شده را ملزم می‌­کند.

قانون ناتاشا موجب صرفه جویی در زندگی می شود اما باعث افزایش تقاضای داده می شود

پس از درگذشت ناتاشا عدنان-لاپروز در اثر واکنش آلرژیک شدید در سال 2016، خانواده وی و فعالان آگاهی از آلرژن، یک کمپین برای جزئیات دقیق تر درباره آنچه به غذای ما وارد می شود، راه اندازی کردند.

حاصل این عمل، قانون ناتاشا است که به موجب آن دستور می دهد تا سال 2021 همه کسب و کارهای مواد غذایی فهرست کاملی از تمام مواد تشکیل دهنده موجود در غذاهای از قبل بسته بندی شده تهیه کنند.

چه یک خرده فروش هستید، یک فروشگاه اینترنتی یا یک فروشگاه مواد غذایی خیابانی هستید ، اطلاعات دقیق درباره محصول در محیط مصرف کننده امروزی بسیار حیاتی است. خواه برای جلوگیری از واکنش های آلرژیکی، انتخاب سبک زندگی یا انجام تعهدات شرعی باشد، مصرف کنندگان خواستار شناخت دقیق مواد تشکیل دهنده مواد غذایی خود هستند.

برچسب زنی بر روی محصولات مواد غذایی به طرز چشمگیری در طی سالهای اخیر پیشرفت کرده است، زیرا تولید کنندگان اطمینان می دهند که اطلاعات بسته بندی، بازتاب دقیق محصول ساخته شده است.

اما این واقعیت را در نظر بگیرید که تقریبا نیمی از کل خانوارهای انگلیس حداقل یک عضو دارند که از آلرژی یا ناتوانی رنج می برد و 77 درصد از مصرف کنندگان مسلمان می­خواهند گواهی حلال بودن محصول را روی بسته بندی مواد غذایی ببینند و 3.5 میلیون انگلیسی اکنون از رژیم گیاه خواری پیروی می کنند.

خرده فروشان ممکن است هر روز به اطلاعات هزاران تولید کننده و ده ها هزار محصول دسترسی داشته باشند و تولید کنندگان ممکن است در حال حاضر مجبور باشند چندین فرم جدید را برای هر کالایی که تولید می کنند پر کنند. برخی از سازمان های صنعتی نگران این موضوع هستند که شرکت های کوچکتر ممکن است نتوانند از عهده ی چالش داده، که قانون ناتاشا را در پی دارد، برآیند.

در GS1 UK، استانداردهای جهانی ما این امکان را برای صنعت خرده فروشی فراهم کرده است تا از یک زبان برای شناسایی یکپارچه، ضبط و به اشتراک گذاری داده های محصول، برای تقریبا نیم قرن استفاده کنند. به همین دلیل است که ما از بخش خوارو بار فروشی ها حمایت می کنیم تا برای حل مسئله ی افزایش مقادیر اطلاعات در جریان کالا بین خرده فروشان، تولید کنندگان و خریداران با یکدیگر همکاری کنند.

با همکاری با اعضای جوامع خواروبار فروشی، ما ایجاد یک راه کار مورد استفاده در صنعت را به نام  productDNA تسهیل کردیم. این یک پلت فرم با کاربرد آسان است که در آن می توان اطلاعات را با استفاده از یک زبان مشترک برای داده محصول وارد کرد و به اشتراک گذاشت و روند جمع آوری و فهرست نویسی مواد تشکیل دهنده مواد غذایی را بسیار ساده کرد.

در زمانی که تقاضای اطلاعاتی توسط تمامی افراد از خرده فروشان گرفته تا دستگاه های تنظیم کننده سختگیرانه تر می شود، در حال حاضر یک راه حل ساده برای به اشتراک گذاری اطلاعات دقیق و مورد اعتماد محصول وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کمک productDNA به شما در مورد الزامات داده جدید قانون ناتاشا، به این آدرس مراجعه کنید: www.gs1uk.org/productDNA