عدم تمایل به نمایش اطلاعات کالا در GS1 cloud

فرصتی بی نظیر برای معرفی محصولات شما در سرتاسر جهان

امکان عضویت شرکت های ایرانی در بزرگترین پایگاه اطلاعات معتبر محصولات در دنیا

عضو محترم مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (GS1 Iran)

امروزه دسترسی به اطلاعات اصیل، دقیق و صحیح کالا که توسط تولیدکننده یا عرضه کننده رسمی محصول ارائه شده باشد، اهمیتی بسیار زیاد برای مشتریان پیدا کرده است و مشتری برای تصمیم گیری در خرید، پیش از همه چیز مایل است مطمئن شود که محصول، دقیقا همانی است که در کاتالوگ های فیزیکی یا وب سایت های اینترنتی و … ذکر شده است. به همین دلیل مالکان نشان های تجاری، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات لازم است این اعتماد و اطمینان را در مشتریان خود ایجاد نمایند.

از ابتدای ژانویه ۲۰۱۸ (۱۱ دی ماه ۱۳۹۶) سازمان جهانی GS1 سامانه اینترنتی GS1 Cloud را که یک سرویس اطلاعاتی بین المللی جدید برای ارائه اطلاعات مطمئن و موثق محصولات از سوی تولیدکنندگان و مالکان نشان های تجاری برای متقاضیان اطلاعات است، به صورت عمومی در سرتاسر جهان معرفی خواهد کرد.

چه اطلاعاتی در GS1 Cloud ذخیره می شود و هدف از این کار چیست؟

هدف GS1 Cloud این است که به «بزرگترین منبع مطمئن» اطلاعات محصولات در دنیا تبدیل شود. مطمئن به این معنا که مالکان نشان تجاری و تولیدکنندگان اصلی یا عرضه کنندگان رسمی محصول، اطلاعات مربوط به آن کالا را به این بانک ارائه کرده باشند. در نتیجه، مشتریان یا کاربران نهایی می توانند با اطمینان کامل نسبت به اصیل بودن اطلاعات، از طریق ابزارهای دیجیتالی مانند تلفن هوشمند یا رایانه به اطلاعات مطمئن درباره محصولات مورد نظرشان دست پیدا کنند.

قرار است در پایگاه داده های GS1 Cloud اطلاعات بیش از ۱۰۰ میلیون نوع محصول با هفت فیلد اطلاعاتی زیر نگهداری شود: کد GTIN کالا (شماره ای که به بارکد تبدیل شده و روی بسته بندی کالا درج می شود)، بازار هدف (کشورهایی که محصول در آن ها عرضه خواهد شد)، برند (نام تجاری محصول)، شرح محصول، نام شرکت (مرجع تولیدکننده یا عرضه کننده)، گروه کالایی محصول (طبقه بندی بر اساس ساختار GPC) و تصویر محصول.

با استفاده از این فیلدهای هفتگانه اطلاعاتی می توان سرویس های اینترنتی رایگان زیر را ارائه کرد:

  • بررسی:با جستجوی یک شناسه GTIN در این بخش از سامانه GS1 Cloud کاربر متوجه خواهد شد که آیا GTIN مورد نظر، توسط GS1 تخصیص داده شده و معتبر و فعال است یا خیر.
  • مشاهده:با جستجوی یک شناسه GTIN در این قسمت، سایر مشخصه های ۶ گانه مرتبط با GTIN مورد نظر و در واقع یک نسخه ساده از کاتالوگ الکترونیکی محصول به کاربر ارائه می شود. این اطلاعات برای اپلیکیشن های موبایل و وب سایت های تجارت الکترونیکی و خرده فروشی های اینترنتی که اطلاعات محصول را به صورت دیجیتالی به کاربران ارائه می دهند اهمیت دارد.
  • جستجو:در این بخش از سامانه، کاربر می تواند یک نوع کالای خاص (گروه کالایی) را در بازار هدف مورد نظر خود جستجو کند و کلیه GTINهایی که از آن نوع کالایی هستند و در آن کشور عرضه می شوند را بیابد.

شما برای قراردادن اطلاعات محصولات خود روی GS1 Cloud چه کار باید بکنید؟

انتشار اطلاعات روی پایگاه داده های GS1 Cloud خدمت جدیدی محسوب می شود که توسط نمایندگان GS1 در هر کشور به صورت کاملا رایگان به اعضا ارائه می شود. بنابراین شما به عنوان عضو فعال مرکز GS1 ایران نیاز نیست هیچ کار خاصی انجام دهید و هفت فیلد اطلاعاتی محصولات شما، توسط مرکز GS1 ایران روی سرورهای GS1 Cloud بارگذاری خواهد شد.

لطفا توجه داشته باشید که اطلاعات محصولات شما تحت قواعد «شرایط مشارکت مالکان نشان تجاری در طرح GS1 Cloud»  نگهداری خواهد شد. (موجود در این آدرس)

در صورتی که به هر دلیل، تمایل نداشته باشید اطلاعات محصولاتتان در این سامانه قرار گیرد، تا تاریخ ۱۰/۱۰/۱۳۹۶ فرصت دارید این موضوع را کتباً و به صورت رسمی از طریق شماره فکس ۸۸۹۳۸۱۲۰-۰۲۱ یا ارسال به آدرس پستی تهران، میدان فاطمی، ابتدای خیابان جویبار، کوچه میرهادی شرقی، پلاک ۴، کد پستی ۱۴۱۵۸۸۵۷۶۴ به مرکز GS1 ایران اطلاع رسانی نمایید.

لازم به ذکر است در صورت پذیرش عضویت رایگان در GS1 Cloud و تغییر نظر شما پس از تاریخ ذکر شده، همچنان امکان خروج از این طرح وجود داشته و به راحتی می توانید از طریق ذکر شده در باکس فوق، اطلاعات محصولات خود را از سامانه مذکور حذف نمایید.

GS1 Cloud برای کسب و کار من به عنوان یک مالک نشان تجاری، چه مزیتی دارد؟

سامانه GS1 Cloud در حقیقت یک ویترین جهانی برای نمایش محصولات شما به مشتریان، به صورت رایگان است. ارائه اطلاعات معتبر و مطمئن محصولات منجر به ایجاد اعتماد در ذهن مشتری و رضایت و وفاداری او می شود.

چرا GS1 Cloud یک محیط امن برای نگهداری و نمایش اطلاعات محصولات من محسوب می شود؟

هفت فیلد اطلاعاتی مورد نظر، حاوی اطلاعات محرمانه یا حساس نیستند. علاوه بر این، مستند «قوانین استفاده از GS1 Cloud» که در این لینک وجود دارد و کلیه مشترکین اطلاعاتی سامانه و دریافت کنندگان اطلاعات، موظف به پذیرش آن هستند، چارچوبی را برای پذیرش مسئولیت استفاده از داده ها توسط دریافت کننده فراهم می کند.

سازمان جهانی GS1 نیز خود را برای بکارگیری بالاترین سطح از استانداردهای حوزه امنیت اطلاعات، متعهد می داند.

در انتها لازم به ذکر است سازمان جهانی GS1 به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی و بی طرف بین المللی، با تجربه ای بیش از ۴۰ سال در جلب مشارکت ذی نفعان زنجیره های تأمین و تقاضا در راستای توسعه استانداردهایی برای بهبود و تسهیل کسب وکارها و فراهم آوری خدمات اطلاعاتی پیشرو در جهان، مطرح است و سامانه GS1 Cloud را نیز در همین راستا، طراحی، پیاده سازی و مدیریت می کند.

اگر پس از مدتی، اطلاعات محصولات من دقّت خود را از دست بدهد یا به روز نباشد، چه می شود؟

با گذشت زمان، ممکن است اطلاعات مربوط به محصولات در GS1 Cloud قدیمی یا منسوخ شود. این امکان برای مالکان نشان تجاری در سامانه در نظر گرفته شده است که به راحتی و از طریق پرتال عضویت خود، داده های مربوط به محصولات خود را از طریق مرکز GS1 ایران به روزرسانی نمایند.

اطلاعات بیشتری درباره GS1 Cloud نیاز دارم. از کجا به این اطلاعات دسترسی داشته باشم؟

شما می توانید از طریق وب سایت مرکز GS1 ایران به نشانی WWW.GS1ir.ORG و همچنین شماره تلفن ۸۸۹۲۴۶۰۵ الی ۱۴ با واحد امور مشترکین مرکز تماس گرفته و سؤالات خود را از کارشناسان این مرکز بپرسید.