سه مزایای اصلی استفاده از استاندارد GS1

استفاده از یک مجموعه استاندارد متداول منجر به اتمام کار سریعتر و کارآمدتر می شود. از سال 1974 ، استانداردهای GS1 روش هایی را برای ذخیره و انتقال داده تعریف کرده اند تا سازمان ها بتوانند به سرعت تبادل اطلاعات کنند. در نتیجه ، این استانداردها  ستون فقرات برخی از بزرگترین صنایع جهان تبدیل شده است و با کاهش اجراها و مستندات خسته کننده کاغذی، در زمان و هزینه صرفه جویی می کند.

برای اطمینان از فروش محصولات از طریق خرده فروشی های سنتی و بازارهای آنلاین ، شناسایی صحیح محصول مهم است. کدهای محصول جهانی یا UPC ها نمونه بارز استانداردهای GS1 هستند – شناسه های جهانی استاندارد که امکان فروش محصولات ، تنظیم مجدد و ردیابی محصولات  را از طریق زنجیره های تأمین فراهم می کنند.

تغییرات اخیر باعث شده است که این سیستم شناسایی پیچیده تر شود و اطلاعات درون سیستم افزایش یافته است که شامل ردیابی معاملات فراتر از محصولات و تولید کنندگان نیز می باشد. هم اکنون می تواند مکانهایی را در زنجیره تأمین شناسایی کند و رویدادهایی مانند انتقال ، تحولات و ترکیب ها را ثبت کند – همه اینها برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان مهم است.در اینجا سه مورد از مزایای اصلی استفاده از استانداردهای GS1 برای سازمان شما وجود دارد:

   1) استاندارد ارتباطات زنجیره تأمین

پیشرفت در استانداردهای GS1 درهای جدیدی را باز کرده که باعث می شود ارتباطات در زنجیره تامین بیشتر و بیشتر شود. به همین دلیل ، مشاغل اکنون می توانند در زنجیره های عرضه خود به روشی استاندارد و بدون نیاز به برقراری ارتباط مجدد از روش های ارتباط و پیگیری با هر تأمین کننده یا مشتری جدید ، ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال ، در صنعت مواد غذایی ، این به معنای دستیابی مزرعه به لیست و امکان ردیابی از طریق کل سیستم است.

در زمانی که شما استانداردهای GS1 را استفاده نکرده اید ، هر زمان که سازمان شما همکاری خود را با کارپرداز جدید آغاز کند ، دو تیم باید چگونگی پیگیری و ضبط صحیح داده های محصول در کل زنجیره تأمین را تنظیم کنند، فرایندی که می تواند برای هر دو سازمان وقت و هزینه ببرد.  اما با وجود این استانداردها ، می دانید چه اطلاعاتی را باید ردیابی کنید و چگونه می توانید از ابتدا به طور صحیح آن را ردیابی کنید ، در نتیجه باعث افزایش دقت و کارایی می شود.

     2)شفافیت و قابلیت ردیابی

شفافیت و قابلیت ردیابی در زنجیره تأمین بسیار مهم است. با استانداردهای GS1 ، سازمان ها در کل زنجیره تأمین شفافیت دارند ، و بینش را در هر مکانی که محصولاتشان در طول مسیر خود به مشتری می پیماید، به همراه دارد. این ردیابی برای اطمینان از ایمنی محصول بسیار مهم است.

به عنوان مثال ، فراخوانی محصول: با شفافیت و قابلیت ردیابی در کل زنجیره تأمین ، اگر سازمان شما نیاز به فراخوانی یک محصول داشته باشد ، می توانید بلافاصله به داده های لازم دسترسی پیدا کنید تا تعیین کنید که این محصولات ، در هر نقطه ، در کجای زنجیره تأمین قرار دارند. زمان صرفه جویی شده با استفاده از این استانداردها برای محافظت از مصرف کنندگان و بیرون آمدن محصولات به خطر افتاده از گردش کار بسیار مهم است.

بدون وجود استانداردهای GS1 ، متأسفانه ردیابی و جمع آوری داده ها به درستی تنظیم نمی شود و شفافیت واقعی در زنجیره تأمین را ندارید. این می تواند منجر به تاخیر در فراخوانی کالاهای آسیب دیده شود  که می تواند مصرف کنندگان را در معرض خطر قرار دهد.

     3)میدان دید برای مواجه شدن با تقاضای زنجیره تأمین

سازمان ها باید اطمینان حاصل کنند که می توانند خواسته های مشتری را برآورده سازند. اما شما چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که تامین کنندگان شما می توانند محصولات لازم را برای برآوردن خواسته هایتان ارائه دهند؟

با استانداردهای GS1 ، سازمان ها می توانند با تامین کنندگان خود همکاری کنند تا میدان دید بیشتری در زنجیره تأمین تأمین کننده داشته باشند. اگر می دانید تأمین کننده شما قادر به پاسخگویی به تقاضای یک کالای خاص نیست ، در این صورت فرصت دارید با یک تامین کننده دیگر همکاری کنید تا بتوانید آن تقاضا را برآورده کنید. این امر باعث می شود تا سازمان شما از کاهش زنجیره تأمین محافظت کند و اطمینان حاصل کند که مشتریان محصولات خود را به موقع دریافت می کنند که این مهم برای حفظ تجربه مثبت مشتری مهم است.