دیدار و مذاکره رییس GS1 ایران با رییس GS1 جهانی در خصوص همکاری‌های مشترک

مهندس سیدحسین پاریاب رییس GS1 ایران امروز ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۷ مطابق با ٢٠ سپتامبر ٢٠١٨ با میگوئل لوپرا رییس GS1 جهانی در خصوص همکاری‌های مشترک دیدار و مذاکره کرد. در این دیدار که در گردهمایی کشورهای آسیا و اقیانوسیه سال ۲۰۱۸ در هتل هایت ماکائو برگزار شد، آقای میگول لوپرا حمایت خود را از برگزاری رویدادهای GS1 ایران اعلام نمود.

شایان ذکر است این رویدادها با موضوعات رقابت تأمین‌کنندگان سازمان‌های عضو GS1 بین‌الملل و ارائه‌ی نمونه‌های کاربردی برتر در حوزه‌های اینترنت اشیا، بلاک‌چین، تجارت الکترونیکی و کاربرد راهکارهای GS1 در پیاده‌سازی شهرهای هوشمند، بهداشت و درمان، تسهیل تجاری در گمرکات، مدیریت زنجیره‌ی تأمین و… در اوایل سال ٢٠١٩ در ایران با میزبانی مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران و انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران و نیز حمایت مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز همکاری دستگاه‌های دولتی و به‌ویژه بخش خصوصی برگزار می‌شود.

گفتنی است مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران در سال ۱۳۷۴ با هدف ارائه‌ی خدمات سازگار با استانداردها و راهکارهای جهانی جهت تأمین نیازهای تجاری و کدگذاری فرآیندهای زنجیره‌ی تأمین ایجاد گردید.

همچنین انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران  در سال ۱۳۸۸ به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای سطح علمی تجارت و اقتصاد الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌ تجارت الکترونیکی تأسیس ‌شد.