حضور مرکز در نمایشگاه محصولات غذایی و کشاورزی استان گیلان

در ادامه سفرهای استانی به منظور توسعه و ترویج کاربردها و راهکارهای استاندارد جهانی GS1در دیگر استان‌های کشور، نمایندگان مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران در دومین نمایشگاه کشاورزی، صنایع غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته با نام Agro Food حضور یافتند. این نمایشگاه در تاریخ ۱۷ لغایت ۲۰ مهرماه سال جاری در منطقه آزاد بندر انزلی برگزار شد.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه همراه با حضور مقامات دولتی و کسب‌وکار‌های بخش خصوصی در حوزه صنعت مواد غذایی استان گیلان برگزار شد. در این مراسم آقایان دکتر درخوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، آنتونی بیتف فعال اقتصادی و مشاور استان بلگراد روسیه، مهندس نقاش معاون فدراسیون صنایع غذایی ایران، مهندس تکریمی معاون پارک علم و فناوری استان گیلان و دکتر جلالی‌فر معاون اتاق بازرگانی استان گیلان، در مورد ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه محصولات کشاورزی و مواد غذایی، چالش‌ها و فرصت‌های اقتصادی آن سخنرانی کردند.

در انتهای مراسم افتتاحیه مسئولان استان از غرفه‌های نمایشگاه بازدید کرده و با توانمندی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه آشنا شدند. در ارائه‌ای که نمایندگان GS1 ایران برای آقای دکتر درخوش در بازدید از غرفه مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات داشتند، از امکاناتی که شبکه GS1 Cloud برای معرفی محصولات ایرانی به بازار جهانی ایجاد می‌کند و حفظ و حراستی که این استانداردها از برند ایرانی ایجاد می‌نماید، صحبت کردند.

همچنین نمایندگان مرکز دیگر غرفه‌داران و بازدیدکنندگان نمایشگاه را با استاندارد‌ها و راهکار‌های GS1 آشنا کرده و تاثیر استفاده از این استاندارد‌ها و راهکار‌ها را در توسعه و رشد فضای کسب‌وکار آن‌ها را توصیف کردند. شایان ذکر است استان گیلان به عنوان منطقه‌ای با بیشترین تنوع غذایی در یونیسکو به ثبت رسیده است که این موضوع بیانگر و موید ظرفیت بالای استان در این حوزه می‌باشد.

مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران همواره در معرفی و حراست از برند ایرانی در دنیا کوشا بوده و در ادامه نیز بر اساس راهبردهای مدیرعامل این مجموعه، جناب آقای مهندس پاریاب، به سایر استان‌ها برای نیل به این هدف تلاش خواهد کرد.