رونمایی از سه سامانه شناسایی و ردیابی در غرفه وزارت صمت

به گزارش شاتا در این مراسم با حضور میر نژاد مدیر کل صنایع برق و الکترونیک و پاریاب رییس مرکز شماره گذاری کالا صورت گرفت همچنین دو اپلیکیشن حامیران ( حمایت از کالای ایرانی ) و ال کارت ( کارت ویزیت دیجیتالی ) نیز رونمایی شد.
گفتنی است هدف کدینگ سازمانی، گردآوری، سازماندهی، پردازش، به‌هنگام سازی و توزیع اطلاعات استاندارد اقلام کالا در فضای شرکتی است.
همچنین سامانه ردیابی درون‌سازمانی و کنترل مکانیزه تعداد در بسته‌بندی مطابق استاندارد ردیابی GS1 باعث بهبود کیفیت محصولات ایرانی از طریق ردیابی و منشایابی خطا می‌شود .
سامانه تائید اصالت کالا (مبارزه با جعل و قاچاق) ،نیز که امروز رونمایی شد ، شامل نقش‌هایی همچون تامین‌کنندگان، ارگان‌های نظارتی و مشتریان می‌باشد. بر اساس استاندارد‌های GS1، هر یک از اعضای زنجیره تامین که می‌خواهند در این سامانه شناسایی شوند، باید کد جهانی مکان (GLN ) دریافت کنند. تولید‌کنندگان و تامین‌کنندگانی که می‌خواند از برند خود محافظت کرده و از اصالت کالا‌ی خود اطمینان حاصل کنند، می‌توانند با وارد شدن به این سامانه برای محصولات خود کد جهانی قلم کالا (GTIN ) دریافت کرده و بر اساس ساختار طبقه‌بندی جهانی (GPC )، اقدام به تشکیل کاتالوگ الکترونیکی محصول خود ‌کنند.
اپلیکیشن الِ‌کارت (کارت ویزیت دیجیتال) نیز در بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ رونمایی شد .
به کمک این اپلیکیشن بازدیدکنندگان این امکان را خواهند داشت که یک کارت ویزیت دیجیتال بر روی تلفن همراه خود داشته باشند و غرفه‌داران به جای ثبت اطلاعات بازدیدکنندگان به کمک کاغذ و قلم و یا ورود اطلاعات در تبلت و یا لپ‌تاپ، تنها با اسکن بارکد QR اطلاعات هر کارت ویزیت دیجیتالی را بر روی گوشی خود ذخیره نمایند.
اپلیکیشن حامیران دیگر اپلیکیشنی بود که امروز در نمایشگاه الکامپ رونمایی شد.
این اپلیکیشن با نمایش کاتالوگ محصولی که سازنده و یا تأمین‌کننده ایجاد کرده است تا حد زیادی از جعلی بودن کالا پیشگیری می‌نماید. ممکن است یک جاعل از بارکد و لیبل سازنده دیگری برای محصولات خود استفاده کرده باشد.