یاز به یادگیری و کسب دانش در مورد شناسه‌گذاری، انتقال الکترونی کی داده‌ها و به طور کلی استانداردهای GS1 و مشکل بودن حضور کاربران برای شرکت در دوره‌های حضوری آموزشی با عث شده‌است مقوله آموزش الکترونیکی به عنوان ابزاری کارا در ارتقا سطح دانش کاربران در مورد مفاهیم فوق، مو رد توجه واقع شود.
سیستم آموزش الکترونیکی LEARN، یک محیط آموزش اینترنتی است که توسط سازمان جهانی GS1 توسعه داده شده‌است و ام کان دسترسی و پیاده‌سازی آن برای کلیه مراکز نمایندگی GS1 (MO) در سراسر جهان فراهم می‌باشد. این سیستم به طور پیوسته در حال توسعه و افزودن آموزش‌های جدیدی می‌باشد که بتواند پاسخگویی بهتری به نیاز‌های کاربران GS1 داشته باشد.
در این سیستم، کاربران می‌توانند به طور انتخابی برخی از دوره‌ها را برگزینند یا مجموعه‌ای از دوره‌ها را که منتهی ب ه ارایه یک گواهینامه بین‌المللی می‌شوند، انتخاب نمایند. همچنین با توجه به‌ اینکه برای دسترسی به این سیستم، تنها نیاز به در اختیار داشتن یک کامپیوتر متصل به اینترنت است، امکان یادگیری در هر مکان و بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم شده است. بنابراین کلیه کاربرانی که به نحوی با تخصیص کدهای GS1 سر و کار دارند، در طراحی یا چاپ بر چسب‌های کدینگ و بسته‌بندی دخیل هستند و یا می‌خواهند تسهیل بیشتری در برقراری ارتباط بین کسب و کار خود و سیستم GS1‌ ایجاد کنند، می‌توانند با بهره‌گیری از 7 دوره آموزشی طراحی شده در این سیستم، به اهداف خود برسند. دورهای آموزشی مو جود در سیستم LEARN عبارتند از:

1ـ دوره مفاهیم پایه‌ای: شامل فهم GS1، استانداردهایی که GS1 از آنها پشتیبانی می‌کند و نحوه استفاده از این استانداردها برای بهبود کسب و کار.
2ـ سوپر‌مارکت: مسایل مربوط به اجرای استانداردهای GS1‌ در سوپرمارکت‌ها.
3ـ مراکز توزیع: مسایل مربوط به اجرای استانداردهای GS1‌ در مراکز توزیع کالا.
4ـ تولیدکننده: مسایل مربوط به اجرای استانداردهای GS1‌ در مراکز تولید کالا.
5ـ انبار: مسایل مربوط به اجرای استانداردهای GS1‌ در انبار.
6ـ مدیریت زنجیره تامین: استفاده از استانداردهای GS1 در مدیریت زنجیره تامین.
7ـ کارگاه چاپ: توضیح کلی در مورد کاربرد صحیح استانداردهای GS1 برای شناسه‌گذاری مناسب کالاها.

در آینده دوره‌های GDSN (شبکه جهانی همزمان‌سازی اطلاعات)، Data Accuracy (صحت اطلاعات)، Barcode Quality (کیفیت خط نماد)، Basics of e-Com. (اصول تجارت الکترونیک)، Introduction to GS1 (معرفی GS1) و EPC Basics (اصول کد الکترونیکی کالا)،‌ نیز با هدف توسعه دانش در زمینه استفاده از سیستم GS1 در تسهیل مدیریت زنجی ره تامین ارایه خواهد شد.

مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، به عنوان نماینده رسمی سازمان GS1 در ایران، تصمیم به ایجاد و راه‌اندازی پرتال آموزشی LEARN بر اساس استاندارد‌های سازمان جهانی GS1‌ گرفته است.

در حال حاضر کلیه مطالب و دروس، صرفا به زبان انگلیسی ارایه می‌شود، اما به زودی برای کاربرانی که تم ایل دارند زبان فارسی را برای دوره‌های آموزشی برگزینند، امکان استفاده از دروس به زبان فارسی نیز میسر خواهد شد.

برای دسترسی به دوره‌های آموزشی این سیستم، هر کاربر می‌تواند با ثبت نام در این سیستم، شناسه کاربری و ر مز عبور شخصی خود را دریافت کند. برای آشنایی بیشتر و ثبت نام در این سیستم روی آدرس زیر کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.