پروژه کدینگ وزارت نفت یک پروژه کدینگ درون سازمان می باشد که توسط مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران انجام شده است. قرارداد این پروژه بین مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران و چهار شرکت، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی نفت ایران و پتروشیمی در سال 89 منعقد شده است. در این پروژه برای بیش از یک میلیون قلم کالای وزارت نفت، کاتالوگ الکترونیکی و نفت کد صادر شده است. از اهداف مهم این پروژه موارد زیر را می توان نام برد :

  1. شناسایی و کاتالوگ‌سازی اقلام جهت ایجاد زبان مشترک در سطح وزارت نفت . این امر موجب کاهش تنوع و تعداد کالا در انبارها و استفاده بهینه از این اقلام درون سازمان می شود.
  2. تلفیق اقلام دارای کد MESC (یکسان سازی شناسایی و کاتالوگ اقلامی که به نادرست در سطح سازمان به اشکال مختلف شناسایی شده است).
  3. منبع‌یابی (Sourcing) اقلام موجود در مجموعه وزارت نفت و ارتباط با تامین‌کنندگان قلم کالا در کشور. این مهم با انطباق اطلاعات نفت کدهای صادر شده با بیش از 2.500.000 کاتالوگ از 80.000 تولید و تامین‌کنندگان موجود در بانک اطلاعاتی ایران‌کد صورت می گیرد.