ردیابی و رهگیری فراورده‌ها در طول زنجیره تامین دارویی، سبب کم شدن داروها و اقلام تقلبی، افزایش ایمنی بیماران و رعایت قوانین و مقررات خواهد شد.

ردیابی در بهداشت و درمان چه هست؟

ردیابی در بخش بهداشت و درمان شما را قادر می سازد که حرکت داروها یا وسایل و تجهیزات پزشکی را در زنجیره‌ی تامین دنبال کنید. شما می توانید به سمت عقب ردیابی کنید تا سوابق انتقال یک دارو از مکانی به مکان دیگر را از نقطه تولید به بعد مشاهده نمایید. همچنین شما می توانید ردیابی به سمت جلو را انجام دهید تا ببینید مسیری که یک دارو تا محل مصرف در بیمارستان طی نموده، کجاها بوده است.

.

انطباق با استانداردهای ردیابی GS1 و استقرار آنها

استاندارد جهانی ردیابی در بهداشت‌ودرمان (GTSH)، یک فرایند استاندارد است که چهارچوبی مشخص برای توضیح فرایند ردیابی فراهم می نماید و حداقل الزامات موردنیاز برای همه ذینفعان را به گونه‌ای مستقل از فناوری استفاده شده، اندازه سازمان یا نحوه انجام عملیات تعریف می کند.

.

یکپارچگی زنجیره تامین بهداشت و درمان

EPCIS یکی از استانداردهای GS1 است که طرفهای تجاری را قادر می سازد اطلاعات مربوط به جابجایی ها و مکانهایی  که محصولات و اموال در آنجا بوده‌اند را به اشتراک بگذارند. در این استاندارد بر اساس چهار نوع رویداد، اطلاعات ثبت می شود:

.

lightbulb چه چیزی؟  محصولات مورد نظر چه اقلامی هستند؟
lightbulb چه وقتی؟  در چه مقطع زمانی رویداد اتفاق افتاده است؟
lightbulb کجا؟   محصولات مورد نظر کجاها بوده و اکنون در کجا هستند؟
lightbulb چرا؟ علتی که محصولات در جایی بوده‌اند چه بوده است؟

.

مطالب بیشتر در در سایت GS1 جهانی:

https://www.gs1.org/traceability-healthcare