گروه مجوز و بازرسی مرکز سلامت مواد غذایی  چین

 

در سال 2013 ، گروه مجوز و بازرسی مرکز سلامت مواد غذایی  چین (مرکز ردیابی ایمنی مواد غذایی CCIC ( ایجاد شد. این گروه، تنها موسسه صدور گواهینامه و بازرسی بین المللی و مستقل است که هدف آن ارائه خدمات بازرسی، شناسایی، صدور گواهینامه و خدمات پرس‌وجو اطلاعات ردیابی است. پس از یک سال آزمایش و آزمایش تجهیزات، روند قرنطینه واردات شراب تسریع شده است.

دفتر بازرسی و خروج شنژن (SZCIQ) ، Shenzhen Shizun Logistics  و GS1 هنگ کنگ  جهت جستجوی راهی برای تسریع در فرآیند ترخیص کالا   و کنترل ردیابی ایمنی مواد غذاییCCIC ، پروژه مشترکی را کلید زدند.

GS1  هنگ کنگ برای موفقیت‌ در این پروژه، وبسایت “ccic315.com” را بر اساس یک پلت فرم مبتنی برEPCIS – ezTRACK، به‌منظور ارائه برنامه‌های تست و خدمات ردیابی محصول، توسعه دادند. پس از آزمایش، یک برچسب ایمن با شماره سریالی کدگذاری شده در کد QR روی هر محصول تحت نظارت CCIC برچسب‌گذاری خواهد شد. علاوه بر این، تدارکات و اطلاعات مربوط به محصول در “ccic315.com” بارگذاری می‌شود، و می‌تواند توسط ذینفعان مرتبط و کلیه مصرف‌کنندگان مشاهده شود.

“ccic315.com” این امکان را برای پرسنل بازرسی و قرنطینه شنژن فراهم می‌کند که ‌بتوانند جزئیات بازرسی را بدست آورند و ارزیابی‌های خطر را قبل از ورود محموله به چین انجام دهند، در نتیجه روند بازرسی را به‌طور قابل‌توجهی تسریع می‌بخشد. بر اساس نتیجه، اکنون مقامات گمرک شنژن قصد دارند که مدت‌زمان ترخیص کالا از گمرک را از 15-20 روز کاری به 2 روز کوتاه کنند.

منبع: گزارش سالانه 2014 ، GS1 هنگ کنگ