1. GS1 Cloud چیست؟

GS1 Cloud یک پایگاه داده آنلاین از اطلاعات قابل اعتماد محصولات می‌باشد. اطلاعات محصولات قابل اعتماد هستند زیرا توسط صاحبان برند (سازنده کالا) ایجاد می‌شوند و پارامترهای کیفیت داده (استانداردهای  GS1 Data Quality) در مورد آن‌ها مطمئناً رعایت می‌شود.

  1. GS1 Cloud چگونه کار می‌کند ؟

داده‌های مرجع برندها در GS1 Cloud از طریق پورتال آنلاین برای استفاده مصرف‌کنندگان نهایی از طریق کانال‌های مختلف و برای کمک به منبع یابی در دسترس خواهد بود. تقریباً در همه شرایط یک کاربر مستقیماً از طریق GS1 Cloud به داده‌ها دسترسی دارد که البته استثناتی بر اساس حجم و فرکانس برای دسترسی وجود دارد.

  1. آیا کیفیت اطلاعات قبل از نمایش در GS1 Cloud ارزیابی می‌شوند؟

بلی. اطلاعاتی که توسط GS1 Cloud جمع‌آوری می‌شوند توسط صاحبان برندشان طبق توافق با سازمان عضو GS1 (GS1 MO) یا خود GS1 ایجادشده‌اند. مطمئناً در پس همه محتوای اطلاعات خود صاحبان برند ایستادند. همچنین پس از آن GS1 Cloud اطلاعات را تحت بررسی منطقی خاصی قرار می‌دهد. داده‌ها زمانی در دسترس عموم قرار می‌گیرند که یک امتیاز مشخصی از کیفیت داده‌ها کسب نمایند. حداقل اطلاعات باید قوانین اعتبارسنجی مورد استفاده برای پذیرش آن‌ها در شبکه جهانی هم‌زمان‌سازی داده‌ها را رعایت کرده باشند.

  1. چه ارتباطی بین GS1 Cloud و شبکه جهانی هم‌زمان‌سازی داده‌ها (GDSN)، وجود دارد؟

GS1 Cloud شبکه جهانی هم‌زمان‌سازی داده‌ها (GDSN) را تکمیل خواهد کرد و جایگزین آن نخواهد بود. . Data Poolهای GDSN اطلاعات برندهای مجاز در GS1 Cloud تغذیه خواهند کرد. درحالی‌که GDSN به‌عنوان مرجع کلیدی دادهای محصول در روابط B2B عمل می‌نماید (البته استثناهایی وجود دارد)، GS1 Cloud دسترسی سریع‌تری را برای مجموعه محدودی از اطلاعات محصول مصرف‌کننده فراهم می‌نماید. GS1 Cloud این توانمندی را خواهد داشت که میلیون‌ها درخواست از کاربران در روز را با سرعت موردنیاز پاسخگو باشد.

  1. چه ارتباطی بین GS1 Cloud و سیستم‌های عضویت سازمان‌های عضو GS1 یا همان MOها، GEPIR ، وجود دارد؟

سامانه GEPIR دسترسی به اطلاعات‌پایه تماس با کمپانی‌های که عضو GS1 هستند ادامه خواهد داد. همچنین GEPIR ممکن است مرجع اطلاعات مجاز محصول باشد همان‌طور که برخی از سازمان‌های عضو (MOs) از آن برای جمع‌آوری مجموعه محدودی از داده‌های محصول استفاده می‌کنند. ویژگی‌هایی که در حال حاضر در نسخه بتا، تحت نام GS1 Member Check وجود دارد به یک به‌روزرسانی آینده GEPIR تبدیل خواهد شد و در GS1 Cloud به‌عنوان بخشی از تائید هویت GTIN پس از اعتبارسنجی برای نیازهای GS1 MO و کاربران در دسترس خواهد بود.

  1. چرا GS1 Cloud شروع به توسعه کرد و چطور مدیریت خواهد شد؟

GS1 Cloud به درخواست خرده‌فروشان و برندها که در هیئت‌مدیره GS1 حضور دارند به‌منظور حمایت از نقش GS1 به‌عنوان ارائه‌دهنده اطلاعات مورد اعتماد ایجادشده است. این موضوع در مجمع عمومی سال ۲۰۱۷GS1  به‌اتفاق آرا تصویب شد.

GS1 Cloud توسط دفتر جهانی GS1 درحال‌توسعه و مدیریت است و به‌صورت محلی توسط سازمان‌های عضو GS1 پشتیبانی و حمایت می‌شود. GS1 Cloud توسط کمیته راهبردی استراتژی‌های داده GS1 نظارت و راهبری می‌شود که این کمیته با همین مأموریت خاص توسط هیئت‌مدیره GS1 شکل‌گرفته است.