در قرن 21 سبک  خرید از  سنتی(حضوری) به دیجیتال(غیر حضوری) تغییر پیدا کرده است و بیشترین مقدار خرید با توجه به کمبود زمان مصرف کنندگان از طریق فضای دیجیتالی صورت می پذیرد. در یک دهه اخیر با توجه به ظهور موبایل‌‌‌های هوشمند(طبق آمار وزارت ارتباطات ضریب نفوذ موبایل در ایران در سال97، 87 درصد است، از هر 100 نفر 87 نفر دارای موبایل هستند) که امکان خرید از طریق فضای دیجیتالی را برای مصرف کنندگان فراهم نموده است و به این علت درصد زیادی از خریداران در زمینه خرید غیر حضوری از موبایل استفاده می نمایند.

با توجه به کوچک بودن صفحه نمایش موبایل و عدم امکان بزرگنمایی تصاویر، امکان خرید صحیح محصولات توسط موبایل های هوشمند با دشواری روبروی می شود و سازمان GS1 جهانی با همکاری هلدینگ Unilever و دانشگاه Cambrig استنداردهای چهارگانه ای را تحت نام سرویس Mobile Ready Hero Image طراحی نموده اند.

مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران به عنوان نماینده رسمی GS1  جهانی در ایران بر خود میبیند جهت تسهیل فرایند خرید از طریق موبایل و رونق بیشتر کسب وکارهای مجازی این سرویس را در ایران اجرا نمایید.

سرویس ( Mobile Ready Hero Image ) در پاسخ به مسئله ارائه محصولات در فضای فروش آنلاین توسط نمایشگرهای کوچک که قابلیت انجام فرایند “اضافه کردن به سبد خرید” در آنها وجود دارد، ارائه شده است؛ این کار به واسطه ی تغییر در خرده فروشی آنلاین از حالت دسکتاپ به موبایلی که ناشی از رشد فزاینده ی خرید توسط تلفن های همراه هوشمند است، انجام شده است. این تغییر، مشکلات خاصی را برای مالک برند و خرده فروش به همراه دارد که عبارتند از:

  1. اندازه فیزیکی صفحه نمایش/ Digital Shelf
  2. میزان حرکت اسکرول(حرکت موس) که در واقع توانایی اسکرول کردن سریع در میان یک لیست محسوب می شود و تقریبا بدون نیاز به حرکت انگشتان دست است.
  3. رفتار مصرف کننده که در ارتباط با محصولات مصرفی بسته بندی شده و سایر اقلام پرمصرف، به یک محدوده ی بسیار مشخص معطوف است؛ به این معنا که مصرف کنندگان تصمیمات آنی می گیرند.

فاکتورهایی مانند: اندازه صفحه نمایش و میزان محدوده ی مورد توجه کاربر، باعث افزایش بسیاری از مشکلات می شوند که پیش از این محیط های خرده فروشی آنلاین و متمرکز دسکتاپی با آن مواجه شده اند که این مسئله می تواند به سادگی منجر به تجربه ای ناموفق برای مشتری شود که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نا امیدی به جهت عدم توانایی در یافتن محصولاتی که به دنبال آن ها هستند.
  2. شناسایی نادرست محصول
  3. سفارش نادرست از اندازه/مقدار محصول

این دستورالعمل به دنبال محدود کردن خلاقیت یا ایجاد تمایز بین برندهای رقابتی و خرده فروشان نیست بلکه هدف تقویت رویکردی است که منجر به بهبود تجربه مصرف کننده شود.